HTML

Mi ez?

SLOW, a fiatal magyar grafikus a Coca-Cola Magyarország és az ARC felkérésére különleges Coca-Cola alupalackot tervezett a Sziget 2008 fesztiválra. Ezen a blogon (majdnem) mindent megtudhatsz a pályázatról, az alkotókról és műveikről.

Tetszik? Rajongj! Alupalack a Facebookon.

Fotók

Friss topikok

Magyar tervező különleges Coca-Cola alupalackja a Szigeten

2008.08.08. 10:02 Balázs

A Coca-Cola Magyarország igazi kuriózummal készül a Sziget 2008 fesztiválra: a jövő héten bemutatkozik az első valódi hazai tervezésű Coca-Cola alumínium palack. A korlátozott mennyiségben, összesen 30.000 példányban, kizárólag a Sziget fesztiválon kapható különleges kiadás csomagolása egy fiatal magyar grafikus, Szentmihályi Dániel, alias SLOW alkotása.

A vállalat a nyár elején a köztéri kiállításairól is ismert ARC (Művészeti Szolgáltató Kft.), mint szakmai partner részvételével meghívásos pályázatot írt ki az első magyar Coca-Cola alupalack megtervezésére. A tíz felkért pályázó szabad kezet kapott, csupán arra kellett odafigyelniük, hogy 3-3 grafikájuk összekösse a Sziget szellemiségét és hangulatát a Coca-Cola márkával. Az ARC kiállításokon korábban számos elismerést begyűjtő művészek számos izgalmas, egyéni koncepciójú palackot terveztek. A Coca-Cola Magyarország és az ARC munkatársai közösen választották ki a hét legjobbat, majd a pályázat fődíjasát, a Coca-Cola Sziget-különkiadása tervezőjét.

A zsűri végül ellenszavazat nélkül SLOW minimalista alkotását találta a legjobbnak: a kontrasztos, fekete-fehér kompozícióban izgalmas, üdítő színfolt a piros szívószál és a Coca-Cola felirat.

„Nem akartam közhelyeket, bulizó fiatalokat vagy sátrakat rajzolni,” mondta Szentmihályi Dániel. „Ma a legtöbb termék többet akar mutatni, mint ami. Ez a palack nem, én is ezért választottam egyik pályaművem fő motívumául magát a kontúrpalackot. Igyekeztem egyetlen erős motívumba sűríteni a Sziget és a Coca-Cola lényegét. Egyszerűen kombináltam a kettőt, a Sziget közönségét és a palackot. Úgy érzem, a három pályaművem közül ez sikerült a legjobban, s nagyon örülök, hogy a zsűri is egyetértett velem.”

A „Coke-fejek” vagyis a palackfejű fiú és lány motívuma a fesztivál visszatérő eleme: a minden Szigetlakót megillető belépőjegy-tartó mellett a Volt-Coke Terasz arculatát is ez inspirálta. Aki közelebbről is megvizsgálná a grafikát, a Volt-Coke Teraszon a palack kétméteres mását is megtalálja.

A Coca-Cola Sziget 2008 különkiadása csak a fesztivál ideje alatt, a Hajógyári szigeten kapható a nem melegkonyhás vendéglátó-ipari egységekben. Mivel az első magyar tervezésű alupalackból csupán harmincezer készült, a gyűjtőknek sietniük kell.

Szólj hozzá!

Címkék: coke coca cola sziget2008 slow alupalack

A bejegyzés trackback címe:

https://alupalack.blog.hu/api/trackback/id/tr9605064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.